Privacyreglement
De laatste wijziging was op 30 november 2023.
Dit privacyreglement is van toepassing op alle activiteiten van Logistiekconcurrent / AFL Groep B.V. en dus op alle persoonsgegevens die wij verwerken van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Logistiekconcurrent, zoals websitebezoekers, klanten en zakelijke partners.
Logistiekconcurrent / AFL Groep B.V.
Kokerbijl 25a
5443 PV Haps
+31 (0) 85 - 27 34 999
info@logistiekconcurrent.nl
KVK-nummer: 54310814
Dit privacyreglement is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van Logistiekconcurrent (onderdeel van AFL Nederland B.V.). De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is 22/05/2018. Met het publiceren van een nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies. Door gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden, ga je akkoord met de voorwaarden zoals die in dit reglement zijn opgenomen. Het reglement geldt voor iedere bezoeker/klant, zakelijk en particulier.
Als je op onze website rondkijkt en bestelt, laat je persoonlijke gegevens achter. Onder persoonlijke gegevens verstaan we alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu, bijvoorbeeld je naam, (e-mail)adres of telefoonnummer. Ook je bestelhistorie en surfgedrag vallen hieronder. We kunnen ons voorstellen dat je wilt weten welke persoonlijke gegevens wij verzamelen en wat we daarmee doen. Een geruststelling: we doen er geen spannende dingen mee.
Logistiekconcurrent + mijn persoonlijke gegevens = ... ?
Partijen die niets met jouw persoonlijke gegevens te maken hebben, kunnen er ook niet bij. Ook medewerkers binnen ons bedrijf hebben beperkt toegang tot jouw persoonlijke gegevens. In het geval dat wij jouw persoonlijke gegevens aan een andere partij moeten overdragen, vertellen wij deze partij dat er zorgvuldig met jouw persoonlijke gegevens moet worden omgegaan. Zo'n andere partij is verplicht tot geheimhouding op grond van de overeenkomst tussen haar en ons of een eed of wettelijke verplichting. We bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan nodig is om je van dienst te kunnen zijn. Bovendien blijven jouw gegevens binnen de EU.
Wie waar wanneer waarom hoe wat met mijn persoonlijke gegevens?
Wij gebruiken jouw persoonlijke gegevens o.a. voor het volgende:
- Als je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om je bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden. We geven enkele gegevens ook aan onze bezorgdienst, zodat ze weten dat er een pakketje jouw richting op moet. Jouw bestelgegevens zijn alleen toegankelijk voor medewerkers die klantcontact onderhouden. Bestelgegevens worden in principe 7 jaar bewaard, tenzij een verzoek tot verwijdering wordt ingediend en geaccepteerd.
- Als je bij ons een account aanmaakt, bewaren wij je ingevoerde gegevens. In je persoonlijke account vind je gegevens die we hebben opgeslagen, zoals je naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres en aflever- en betaalgegevens. Zo hoef je deze niet bij elke bestelling opnieuw in te voeren. Je kunt in je persoonlijke account ook gegevens inzien van eerdere bestellingen. Accountgegevens worden in principe 7 jaar bewaard na jouw laatste inlogmoment. Wanneer je 7 jaar niet inlogt, of wanneer je een verzoek tot verwijdering indient en deze wordt geaccepteerd, worden al je gegevens verwijderd.
- Als je contact opneemt met onze klantenservice, bewaren we jouw meegestuurde gegevens enkel en alleen wanneer dit nodig is voor afhandeling van een opmerking, klacht of vraag. Dit geldt ook voor gegevens die je achterlaat via bijv. een feedback formulier. Wanneer de opmerking, klacht of vraag is afgehandeld, worden deze gegevens weer verwijderd.
- Als je expliciet aangeeft dat je onze nieuwsbrieven en kortingsacties wilt ontvangen, bewaren we de gegevens die nodig zijn om jou een nieuwsbrief te kunnen sturen, zoals je e-mailadres. De toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven of gepersonaliseerde berichten bewaren we 5 jaar. Op elk gewenst moment kun je je afmelden voor onze e-mailberichtgeving. Gebruik hiervoor de betreffende link onderaan elke e-mail.
- Als je een beoordeling achterlaat bij onze partner Trusted Shops, bepaal je zelf of je naam bij de beoordeling zichtbaar is voor anderen. Achter de schermen zien wij jouw e-mailadres en ordernummer, maar het grote publiek ziet deze informatie nooit. Wij kunnen deze gegevens inzien, zodat we de beoordeling kunnen koppelen aan de bestelling. Omdat beoordelingen voor zowel ons als onze klanten zo waardevol zijn, bewaren wij deze totdat ons nadrukkelijk wordt gevraagd deze te verwijderen of deze door jou zelf worden verwijderd.
- Van fraude worden we verdrietig. Als wij vermoeden dat er sprake is van oplichting, gebruiken wij klantgegevens om hier onderzoek naar te doen. Wij kunnen jouw gegevens in dat geval ook doorzetten naar een onafhankelijk onderzoeksbureau of zelfs de overheid. Soms zijn wij verplicht gegevens te delen met de overheid, wanneer hier een wettelijke verplichting voor geldt, bijvoorbeeld in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. Daar doen we natuurlijk aan mee, maar we zullen ons binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt daartegen verzetten.
Ik wil mijn persoonsgegevens niet geven.
Als je niet bereid bent (bepaalde noodzakelijke) persoonsgegevens te verstrekken, kan het zijn dat we je niet van dienst kunnen zijn en een bestelling en levering niet kunnen realiseren. Het verstrekken van bepaalde persoonsgegevens is namelijk essentieel voor het realiseren van een online aankoop. Automatisch verzamelde gegevens, zoals IP-adres, webbrowser en besturingssysteem, zijn geen persoonsgegevens en worden verzameld en verwerkt met als doel onze dienstverlening te verbeteren.
Hoe lang worden facturen bewaard?
Facturen met (persoons)gegevens bewaren wij, op grond van toepasselijke administratieve verplichtingen, 7 jaar. De wet verplicht ons om de gegevens gerelateerd aan jouw bestelling ook 7 jaar te bewaren. Als je 7 jaar lang niet inlogt, verwijderen wij al jouw gegevens. Onze medewerkers hebben geen toegang tot profielen en documenten die wij naar aanleiding van een opdracht hebben vervaardigd.
Hoe lang bewaren jullie telefoongesprekken?
Wij nemen geen telefoongesprekken op. Niet om onze diensten te verbeteren, niet om onze medewerkers te trainen en ook niet voor analyse-doeleinden.
Verdienen jullie geld aan mijn gegevens?
Nee. Wij gebruiken jouw persoonlijke gegevens niet om door te verkopen aan anderen. Wij zullen alleen persoonlijke gegevens aan anderen doorgeven, als dit nodig is voor het uitvoeren van onze diensten. Verder gebruiken wij jouw gegevens nooit om met prijzen te rommelen. Iedere klant ziet in onze webshop gewoon dezelfde prijs.
Mijn persoonlijke gegevens zijn incorrect.
Als jouw persoonlijke gegevens niet lijken te kloppen, kun je contact met ons opnemen. Dat kan bijvoorbeeld via onze klantenservice.
Welk recht zal zegevieren?
Het recht op informatie, wat betekent dat je het recht hebt op een begrijpelijke uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kunt uitoefenen. Dit hebben we middels dit privacyreglement zo duidelijk mogelijk verwoord.
Het recht op inzage, wat betekent dat je te allen tijde het recht hebt om inzage te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben.
Het recht op correctie, wat betekent dat je te allen tijde het recht hebt om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn.
Het recht op beperking, wat betekent dat je te allen tijde het recht hebt om te verzoeken verwerking van jouw gegevens te beperken en ons alleen gegevens te laten bewaren, zonder deze te gebruiken.
Het recht op overdraagbaarheid, wat betekent dat je te allen tijde het recht hebt om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op jou als persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren.
Het recht om vergeten te worden, wat betekent dat je te allen tijde het recht hebt om alle gegevens die wij van jou hebben te laten verwijderen. Dit betreft gegevens die tot jou als persoon herleidbaar zijn, met uitzondering van gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Het recht van bezwaar en overige rechten, wat betekent dat je in voorkomende gevallen het recht hebt bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door of in opdracht van AFL Nederland B.V..
Ik wil een bug, fout of kwetsbaarheid melden.
Het kan gebeuren dat je tijdens je zoektocht in onze winkel of het bestellen een fout ontdekt. Het kan hier bijvoorbeeld ook gaan om een zwakheid in onze systemen of diensten. Je kunt ons en anderen helpen door je vondst te mailen naar ecommerce@aflgroep.nl. We zouden in dat geval graag het volgende willen weten:
- Welke bug, fout of kwetsbaarheid heb je gevonden? Meer details is beter.
- Welk(e) IP-adres(sen) gebruik je?
- Wat leidde tot de bug, fout of kwetsbaarheid? Welke stappen deed je?
Als je screenshots of ander beeldmateriaal tot je beschikking hebt, ontvangen we dat graag ook.
Kan dit privacybeleid worden gewijzigd?
Ja, the world is changing en wij veranderen mee. Op deze pagina vind je altijd de meest recente versie van ons privacyreglement. Als een nieuwe versie van het privacyreglement gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot jou verwerken, brengen wij jou daarvan per e-mail op de hoogte. We voeren nooit stiekem wijzigingen door die rechtstreeks gevolgen hebben op de manier hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.
Je hebt te allen tijde het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, wanneer je vermoedt dat wij persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.